M/S AUDACIA.

Byggd 2007 av Nuovi Canterie Apuani, Marina di Carrara, Italien.

Varvsnummer. 1238.

Dimensioner. 199,14 x 26,60 x 6,40 m.

GT/ DWT. 24950/ 8500.

Maskineri. Två Wärtsilä 12V46 dieslar.

Effekt. 24000 kW.

Knop. 24,0.

Passagerare. 500.

Hyttplaster. 268.

Lastmeter. 2623.

IMO. 9350692.

Systerfartyg. CORAGGIO. TENACIA. SUPERFAST I. LISCO MAXIMA. SUPERFAST II. FORZA. ENERGIA.

2007 06 06. Sjösatt.

Levererades i oktober 2007 till Grande Navi Veloci, S.p.A. Palermo, Italien.

2007 10 02. Ankom Genua.

2007 10 05. Insatt mellan Genua - Barcelona.

2008 10 - 2010 10. Utchartrad till Acciona Trasmediterranea, Spanien.

2010 03 04. Fick fartyget problem med maskineriet och läggs upp tillfälligt i Valencia.

2010 03 10 - 2010 03 12. Avgick Valencia mot Genua för reparation. Blir ersatt av CORAGGIO under reparationstiden.

20110 05 22. Avgick Genua efter reparation.

2010 05 24. Åter i charter för Acciona.

2010 10. Återlämnad till Grimaldi Holdings och upplagd i Genua.

2011 05. Utchartrad till Acciona Trasmediterranea, Spanien. 

2011 06 03. Insatt mellan Palma - Valencia.

2011 07 06. Avgick Valencia mot Genua.

2011 08. Utchartrad till Italienska myndigheter för att transportera flyktingar från Libyen.

2011 08 06. Avgick Genua mot Lampedusa.

2011 08 08. Avgick Lampedusa mot Taranto.

2011 08 12. Avgick Taranto mot Augusta.

2011 08 15. Ankom Lampedusa.

2011 08 16. Avgick Lampedusa mot Cagliari.

2011 08 19. Ankom Genua

2011 08 20. Ankom Lampedusa.

2011 08 25. Avgcik Lampedusa mot AUgusta.

2011 08 26. Upplagd i Augusta.

2012 02 - 2012 09. Utchartrad till UN RoRo. Insatt mellan Pendik - Constanza.

2012 09. Avgick Istanbul mot Trieste.

2012 11 12. Insatt mellan Augusta - Salerno.

2013 11 11 - 2013 11 12. Avgick Augusta mot Patras.

2013 11. Utchartrad till Anek Lines.

2013 11 16. Insatt mellan Patras - Igoumenitsa - Venedig.

2014 12. Såld till Rizhao Port Hong Kong Shipping Co, Shandondong, Kina. Satt under Panama flagg. Omdöpt till RIZHAO ORIENT.

M/S AUDACIA.

Tillbaka till Grimaldi.

Tillbaka till Acciona Trasmediterranea.

Tillbaka till Anek.

© 2021 faktaomfartyg.