M/S CAMILLA.

Byggd 1982 av Krögerwerft GmbH, Rendsburg, Tyskland.

Varvsnummer. 1506.

Dimensioner. 133,41 x 20,93 x 6,86 m.

Brt/ Dwt. 4680/ 7600.

Maskineri. En Stork-Werkspoor 12 TM 410 V diesel.

Effekt. 5735 kW.

Knop. 14,5.

Passagerare. 12.

Hyttplatser. 12.

Lastmeter. 1320.

IMO. 8100595.

1982 02 17. Sjösatt.

Levererades 25 juni 1982 till Lundquist Rederierna, Mariehamn, Finland.

1990 12 05 - 1990 12 16. Utchartrad till Tor Line Ab, Göteborg.

1997 01 01. Utchartrad till Transfennica.

1998 01. Insatt mellan Rauma - Hangö - Blyth - Lübeck - Södertälje - Rauma.

2002 06. Upplagd i Mariehamn.

2003. Utchartrad till Gorthons Line.

2003 01 23. Fick fartyget maskinhaveri utanför Kanadas kust i hårt väder, och besättningen evakuerades.

2003 01. Så lyckades en bogserbåt börja bogsera CAMILLA mot Newfoundland.

2003 02 02. Ankom CAMILLA till Conception Bay utanför St John, Newfoundland.

2003 02. Assuransen övertog fartyget.

2003 06. Såld till Gilbert Enterprise Ltd, Clarenville, Kanada (Barbados flagg, Hemmahamn Hamilton).

2003 07 02. Avgick St John, Newfoundland mot Antwerpen.

2003 07 14. Ankom Antwerpen.

2003 12. Ankom Keratsini, Grekland för reparation.

2004 04 11. Överförd till Groupe Descagnés Inc, Quebec, Kanada. Omdöpt till CAMILLA DESGAGNÉS.

2005 06 08. Bröt brand ut i maskinrummet när fartyget befann sig utanför kusten vid Long Island, New York.

2017 12. Såld till Reischach Holding Ltd (TransMorFlot LLC), Basseterre, St Kitts & Nevis. Omdöpt till CAMILLA D.

2019 10. Såld till Moderale Trading Ltd, Nicosisa, Cypern. Satt under St Vincent & Grenadines flagg, hemmahamn Kingstown.

2022 05 18. Ankom Alang, Indien för upphuggning.

M/S CAMILLA.

M/S CAMILLA.

M/S CAMILLA D.

Tillbaka till Tor RoRo.

Tillbaka till Transfennica.

Tillbaka till Gorthon Line.

© 2022 faktaomfartyg.