M/S CENTRAL NO 2.

Byggd 1971 av Sumitomo SB & Mchy. Co. Ltd., Uraga Shipyard, Yokosuka, Japan.

Varvsnummer. 943.

Dimensioner. 129,75 x 21,95 x 5,55 m.

Brt/ Dwt. 5788/ 2613.

Efter ombyggnad. Brt/ Nrt/ Dwt. 7291/ 2091/ 2613.

Maskineri. Två MAN-Kawasaki V14V40/54 dieslar.

Effekt. 11030 kW.

Knop. 19,5.

Passagerare. 558.

Efter ombyggnad. 1500.

Efter ombyggnad. Hyttplatser. 548.

Bilar. 130.

Efter ombyggnad. 350.

IMO. 7053240.

Systerfartyg. CENTRAL NO 5.

1971 03. Sjösatt.

Levererades 28 maj 1971 till Central Ferry Co, Kobe, Japan.

1971 05. Insatt mellan Kobe - Kawasaki.

1972 02. Ställdes trafiken in och fartyget läggs upp i Hiroshima.

1972. Såld till ANEK Lines, Chania, Grekland. Omdöpt till CANDIA. Ombyggd innan fartyget sätts i trafik.

1972. Insatt mellan Pireus - Heraklion.

19??. Insatt mellan Pireus - Chania.

1999. Utchartrad till Dane Sea Line. Insatt mellan Pireus - Patmos - Leros - Kalymnos - Kos - Rodos.

2000. Insatt mellan Pireus - Ios - Santorini.

2001 01. Såld till Naif Marine Services, Dubai, Förenade Arab Eremiten. Omdöpt till JABAL ALI 3.

2001. Insatt mellan Port Rahsid - Umm Qasr.

2008 03 08. Ankom Alang, Indien för upphuggning.

M/S CANDIA.

Tillbaka till ANEK.

Tillbaka till Dane Sea Lines.

© 2021 faktaomfartyg.