M/S
PACIFIC EXPRESS.
Byggd 1992 av Mitsubishi Heavy Industries, Japan.
Varvsnummer.
962.
Dimensioner.
170,00 x 25,00 x
GT/
NT/ DWT. 11582/ 5113/ 5809.
Maskineri.
Två Pielstick 14PC 4-2 V dieslar.
Effekt.
33980 kW.
Knop.
25.
Passagerare.
660.
Hyttplatser.
26.
Efter
ombyggnad. 660.
Bilar.
90.
Lastmeter. 1400.
IMO. 9035096.
Systerfartyg.
PHOENIX EXPRESS.
1992 06 16. Sjösatt. Levererades 12 november 1992 till Marine Express Co, Tokyo, Japan. 1992 11 20. Insatt mellan Kawasaki - Hyuga. 2005 02 07. Såld till Miyazaki Car Ferry, Japan. 2005 06. Upplagd vid
Mitsui Engineering & Shipsbuilders, Yura Works, Wakayama, Japan. 2005 11 28. Såld till Fuji Maritime SA, Japan. 2006 02 02. Såld till Han Kook Capital Co, Ltd, Seoul, Sydkorea. Omdöpt till KC RAINBOW. 2010 04. Omdöpt till SECO MARU. 2010 12. Såld till Rizhao Port Hong Kong Shipping, Panama. Omdöpt till RI ZHAO DONG FANG. 2015 10. Såld till Desiree Marince Co, Panama. Utchartrad till Baja Ferries SA DE CV, La Paz, Mexiko. Omdöpt till BAJA STAR. 2016 05. Såld till Baja Ferries SA DE CV, La Paz, Mexiko. 2023 12. Såld till Ventouris Ferries, Grekland. 2024 01. Avgick Mexiko 2024 01 13. Passerade Panama kanalen. 2024 01 15. Avgick Limon Bay, Panama mot Las Palmas. 2024 01 25. Ankom Las Palmas ankarplats. 2024 01 28. Avgick Las Palmas ankarplats mot Perama, Grekland 2024 02 04. Ankom Perama. 2024. Omdöpt till RIGEL V. |
M/S PACIFIC EXPRESS.
M/S BAJA STAR.
M/S RIGEL V.
Tillbaka till Ventouris Ferries.
© 2024 faktaomfartyg.