M/S TOR FIONIA.

Byggd 2009 av Jinling Shipyard, Nanjing, Kina.

Varvsnummer. 50404.

Dimensioner. 187,10 x 26,50 x 6,80 m.

GT/ NT/ DWT. 25600/ 7700/ 11235.

Maskineri. Två B&W-MAN 8L48/60 dieslar. 

Effekt. 19200 kW.

Knop. 20,0.

Passagerare. 12.

Hyttplaster. 12.

Lastmeter. 3178.

IMO. 9395343.

Systerfartyg. FINNPULP. FINNMILL. TOR CORONA. TOR HAFNIA. TOR JUTLANDIA. FINNBREEZE. FINNSEA. FINNSKY. FINNSUN. FINNTIDE. FINNWAVE.

2008 04 21. Kölsträckt.

Levererades 7 maj 2009 till Snowdon Leasing Co, Ltd, London (Management Norbulk shipping, UK).

2009 05. Utchartrad till DFDS Tor Line. Avgick Kina mot Europa.

2009 06 08. Ankom Immingham.

2009 06 09. Insatt mellan Immingham - Göteborg.

2009 08 05 - 2009 09 15. Insatt mellan Immingham - Cuxhaven.

2009 10. Insatt mellan Göteborg - Tilbury.

2010 01 11 - 2010 01 20. Insatt mellan Esbjerg - Immingham.

2010 01 23. Insatt mellan Göteborg - Tilbury.

2011 10 10. Omdöpt till FIONIA SEAWAYS.

2020 02. Avslutad charter till DFDS.

2020 02 03. Ankom Helsingborg.

2020 02. Omdöpt till FIONIA SEA. Utchartrad till Finnlines.

2020 02 12. Avgick Helsingborg.

2020 08. Avslutad charter till Finnlines.

2020 08 07 - 2020 08 08. Avgick Lübeck mot Halmstad för uppläggning.

2020 11. Utchartrad till SOL/ Wallenius.

2021 01 - 2022 01 30. Insatt mellan Kemi - Uleåborg - Husum - Lübeck.

2022 02. Utchartrad till Stena Line.

2022 02 07. Insatt mellan Europoort - Immingham.

2023 02 25. Överförd till Portugisisk flagg, hemmahamn Madeira.

M/S TOR FIONIA.

M/S FIONIA SEAWAYS.

M/S FIONIA SEA.

M/S FIONIA SEA.

Tillbaka till DFDS Tor Line.

Tillbaka till DFDS Seaways.

Tillbaka till Finnlines.

Tillbaka till SOL.

Tillbaka till Stena Line.

© 2023 faktaomfartyg.