M/S FERRY ORANGE NO 2.

Byggd 1980 av Imbari Zosen, Imbari, Japan.

Varvsnummer. 396.

Dimensioner. 142,47 x 23,50 x 5,52 m.

Brt/ Dwt. 5683/ 3300.

Efter ombyggnad. Brt/ Nrt/ Dwt. 15354/ 5969/ 5300.

Maskineri. Två Pielstick-Ishakawajima 12PC2-5V dieslar.

Effekt. 11750 kW.

Knop. 20,0.

Passagerare. 604.

Efter ombyggnad. 1600.

Hyttplatser. 550.

Efter ombyggnad. 650.

Efter ombyggnad. Bilar. 450.

Lastmeter. 900.

Efter ombyggnad. 650 m.

IMO. 8020927.

1980 11 09. Sjösatt.

Levererades 9 november 1980 till Shikoku Kaihatsu Ferry K.K., Tokyo, Japan.

1980 12 27. Insatt mellan Tokyo - Osaka.

1994 07. Såld till Rethymniaki Naftiliaki Touristiki A.E., Rethymnon, Grekland. Omdöpt till PREVELI.

1994. Ombyggd vid Arminio Lozzi, Perama, Grekland.

1994 08. Insatt för Cretan Ferries trafik mellan Pireus - Rethymnon.

2000. Utchartrad till Dane Sea Lines.

2000. Såld till ANEK Lines, Rethymnon, Grekland. Omdöpt till PREVELIS.

2000. Insatt mellan Pireus - Rethymnon, Pireus - Dodecanese Öarna, Pireus - Heraklion.

2001 04. Insatt mellan Pireus - Rethymnon.

2003 10 24 - 2003 10 29. Gjorde fartyget en kryssning mellan Kreta - Katakolon - Zakinthos - Kerkira - Kefalonia - Kalamata - Kreta.

2006 07. Insatt mellan Pireus - Heraklion, efter man hade chartrad ut KRITI II.

2006 09 27. Gick på grund utanför Rethymnon, men kom loss efter ett tag för egen maskin.

2007 06. Insatt mellan Pireus - Chania.

2008 04 11 - 2008 09 14. Insatt mellan Pireus - Paros - Naxos - Ios- Santorini - Syros.

M/S FERRY ORANGE NO 2.

M/S PREVELI.

M/S PREVELIS.

M/S PREVELIS.

Tillbaka till Dane Sea Line.

Tillbaka till Anek Lines.

© 2024 faktaomfartyg.