M/S XI FENG KOU.
Byggd 1980 av Kawasaki Heavy Industries Ltd, Sakaide, Japan.
Varvsnummer. 1319.
Dimensioner. 176,80 x 26,52 x 8,52 m.
Brt/ Nrt/ Dwt. 22748/ 5159/ 14019.
Maskineri. Två MAN 7L 52/55+ 8L52/ dieslar.
Effekt. 11640 kW.
Knop. 21,0.
Passagerare. 12.
Trailers. 213.
Lastmeter. 2723.
IMO. 7822201.
Systerfartyg.
GU BEI KOU. ZHANG JIA KOU.
1980 06 20. Sjösatt. Levererades i oktober 1980 till Shanghai Ocean Shipping Company (COSCO), Shanghai, Kina. 1980 10. Insatt mellan Kina - Australien - USA. 1999. Såld till John I Jacobs, London, England (Registrerad för British Linen Shipping Ltd, Nassau, Bahamas). 1999. Ombyggd och anpassad vid Nantong Ocean Ship Engineering, Shanghai, Kina. 1999 06. Omdöpt till DART 8. 1999 08 05. Ankom Dartford från Kina. 1999 08 08. Insatt i Dart Lines trafik mellan Zeebrugge - Dartford. 2002. Hemmahamn Hamilton, Bermuda. 2003 01. Utchartrad till Brittiska försvaret för resa till Mellan Östern. 2003. Insatt mellan Dartford - Zeebrugge. 2006 08. Såld till Cobelfret, Belgien. 2006 11. Omdöpt till SERPENTINE. 2007 11. Överförd till Belgisk flagg, hemmahamn Antwerpen. 2007 12. Läggs linjen mellan Dartford - Zeebrugge. 2007 12. Upplagd i Vlissingen, därefter varvsbesök. 2008 01. Utchartrad till DFDS Tor Line under 5 veckor. 2010 03. Utchartrad till RMR Shipping. 2010 03 20. Insatt mellan Harwich - Dublin - Antwerpen - Lagos. 2010 04 25. Ankom Cape Town. 2010 04. Såld till Indiska upphuggare. Satt under St Kitts & Nevis flagg, hemmahamn Basseterre. Omdöpt till WINNER XI. 2010 05 22. Ankom Alang, Indien. 2010 05 28. Kördes upp på stranden. |
M/S XI FENG KOU.
© 2021 faktaomfartyg.